Algemeen

De Gucht wil burgers informeren via WhatsApp

Dit bericht delen

Aalstenaars die vragen of problemen hebben, kunnen momenteel telefonisch, schriftelijk of via mail terecht bij verschillende stadsdiensten. “Dankzij de technologische evolutie krijgen we nieuwe kansen wat betreft communicatie. Aalstenaars zouden via WhatsApp vragen kunnen stellen aan stadsdiensten. Zo zien ze wanneer hun vraag goed ontvangen is en kan er gezien het beperkt aantal tekens snel een antwoord volgen”, meent gemeenteraadslid Jean-Jacques De Gucht (Open Vld). Inwoners van het Nederlandse Terneuzen, Heerenveen en Vlagtwedde kunnen hun vraag nu al via berichtendienst WhatsApp stellen. “Tijdens de kantooruren mogen de inwoners binnen het uur een antwoord verwachten, anders wordt er gestreefd naar een termijn van 24 uur. De gemeenten die Whatsapp gebruiken stellen dat het contact laagdrempeliger, eenvoudiger en korter verloopt. Whatsapp is zo gemaakt dat de verzender kan zien wanneer de ontvanger zijn bericht ontvangen heeft. Zo een systeem kan stadsdiensten ontlasten en kan ervoor zorgen dat burgers meteen hun antwoord hebben. Ik zal dit op de agenda van de eerstvolgende gemeenteraad zetten”, besluit De Gucht. (FEL)

 

Het Laatste Nieuws/Denderstreek 05 augustus 2015

Andere nieuwsberichten

Algemeen

Opening nieuwe tunnel station Aalst

Algemeen

Goed gesprek gehad met Unesco”: D’Haese en De Gucht vechten voor behoud van erkenning Aalst carnaval